Metody i formy pracy z dzieckiem zostały określone w Planie wychowawczo – edukacyjnym, z którym Rodzice mogą się zapoznać w czasie wizyty w placówce. Zachęcamy Rodziców do zgłaszania sugestii i aktywnego udziału w tworzeniu tego dokumentu.
Najważniejsze elementy, które są filarami w naszej pracy z dziećmi to:
- adaptacja dostosowana do potrzeb dziecka i możliwość przebywania Rodzica z dzieckiem w żłobku w pierwszej fazie adaptacji
- ścisła współpraca z Rodzicami, codzienne przekazywanie informacji i spotkania indywidualne w celu ustalenia indywidualnego planu opieki
- rozwój społeczny i emocjonalny, wdrażanie do wspólnej zabawy, organizowanie zabaw integracyjnych, stwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie, kształtowanie empatycznej postawy wobec innych
- rozwój motoryczny w zakresie motoryki dużej i małej, zajęcia z elementami terapii ręki, zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne, zabawy taneczne
- rozwój sensoryczny, profilaktyka zaburzeń integracji sensorycznej i prowadzenie badań przesiewowych, stymulacja bazowych systemów sensorycznych, zmysłoterapia polisensoryczna– rozwój mowy i myślenia, wykonywanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych, artykulacyjnych
i oddechowych, nauka wierszyków i prowadzenie zabaw paluszkowych, wzbogacanie słownictwa poprzez zajęcia tematyczne - odkrywanie i rozwijanie zdolności muzycznych, codzienne poranne zajęcia muzyczne, zajęcia rytmiczno – ruchowe, zajęcia z instrumentami, prezentowanie różnych gatunków muzycznych
- rozwijanie wyobraźni i kształtowanie osobowości przez obcowanie z książką, czytanie
i opowiadanie bajek, prezentacja książek dla dzieci, tworzenie bajek terapeutycznych - nauka czynności samoobsługowych i kształtowanie nawyków higienicznych, stopniowe nabywanie umiejętności jedzenia, ubierania się, zasypiania, mycia rąk, korzystania z toalety
- rozbudzanie u dzieci ciekawości otaczającym światem, realizowanie tygodniowego planu zajęć ogólnorozwojowych, których tematyka jest związana z przyrodą, porami roku, różnymi świętami